Maskin och drivlina
- Volvo Penta D3-150 (370 timmar), ny 2018 inklusive backslag, propelleraxel och lager, cutlesslager och propeller
- Bogpropeller, Max Power CT100, 9,5 hk, 2014
- Häckpropeller, Sidepower SE130, 8,7 hk, 2016
Elektronik
- Alla instrument hopkopplade med NMEA 2000
- Autopilot, Raymarine EV-1 med ACU-300, höst 2024
- Navigator inne, Raymarine Axiom 12 RV, 2023
- Navigator ute, Raymarine Axiom 12 RV, 2024
- Ekolod, Raymarine, dubbla RV-312 givare
- Kamera under peken, Raymarine CAM300 (natt och dag), kopplad till plotter
- Multiinstrument (logg, vind och ekolod), Raymarine I70s, 2020
- Batteriövervakning, Victron, 2021, ev uppgradering med Victron Cerbo höst 2024
- TV LTC 24″, DVD Philips, båda 2024
- Stereo med högtalare i akterhytt, 2016
- Inverter, Victron Multiplus 2, 2024
- VHF, Raymarine Ray90, 2024
- AIS, Raymarine AIS700, 2024
- Radar, Raymarine Quantum 2 Q24D, med dopplerfunktion, 2024
- 220-uttag i pentry, salong och akterhytt, cigguttag och USB-uttag i styrhytt
Ankring
- Ankarspel för, Quick Hector, 50 m galvad 10 mm kätting + 50 m lina, 33 kg Vulcan galvat, 2023/2024
- Ankarspel akter, Anchorlift, 50 m galvad 8 mm kätting, 15 kg Bruce, äldre, troligen original
Tankar
- Huvudtank diesel (SB) ca 500 liter, 2017
- Reservtank diesel (BB), ca 300 liter, 2017
- Vatten, 757 liter, original
- Septiktank akter med däckstömning, ca 150 liter, 2017
- Septiktank för, manuell sjötömning, ca 40 liter, 2017
- Dieseltank kamin med pump från huvudtank, ca 60 liter, 2017
Värme
- Dieselkamin i salong, Dickinson Newport, äldre
- Dieselvärmare varmvatten och vattenburen värme, 10 kW, Eberspächer D10, 2014
- Dieselvärmare akterhytt/toa/styrhytt, 4 kW, Eberspächer ?, 2016
- Värmeväxlare för vattenburen värme med utblås i salong, pentry och förpik, värms av maskinen och stora dieselvärmaren, Isotherm, ej inkopplad, 2018
- 220-element på landström i alla utrymmen utom förlig toa
- Varmvattenberedare, Quick, 40 liter, går på landström, maskinen eller dieselvärmare, 2014
Pentry
- Kylskåp, Isotherm, 110 liter, äldre
- Gasolspis, 3-lågig, Eno Gascogne, 2 gasolflaskor à 5 kg utvändigt i trappa till akterdäck, 2015
- Köksfläkt med utblås över däck, 2015
- Magnetventil och gasvarnare till gasolen
- Vattenpump, Johnsson SPX, 2012
- Watermaker, MAB, 2025
Toa
- Aktertoa med dusch, Jabsco eltoa, 2014
- Förtoa, Jabsco manuell, 2014
- Tankar och slangar bytta 2017
- Duschpump, Laguna, och länspump, Jabsco, båda 2017
Batterier och laddning
- Förbrukarbank, 2 x 140 Ah AGM, 2022. Uppgraderas till 6 x 330 Ah Victron Litium höst 2024.
- Startbatteri, 115 Ah AGM, 2022
- Bogpropeller, 115 Ah AGM, 2022
- Häckpropeller, 95 Ah AGM, 2022
- Dubbla generatorer, Volvo Penta, 180 A
- Batteriladdare, Victron Fenix 50 A, 2015 (laddar allt bly)
- Solceller, 5 x SunBeam Tough 78 W
- Vindgenerator, Eclectic Energy D400
- Inverter med inbyggd laddare (se ovan) kommer att ladda litiumbanken när den kommer 🙂
- Galvanisk isolator och jordfelsbrytare
Segel och rigg
- Maströr och bommar, Seldén, original
- Stående rigg, komplett byte, ink vantskruv och vantskruvsskydd (Seldéns alu), 2025
- Löpande rigg, komplett byte, ink alla block och skotsystem, 2025
- Rullsystem genua, Furlex 304 E, 2024
- Helt nya cruisingsegel i dacron (NPC Cross-Cut NorDac ND78HA) från North Sails 2024-2025.
- Rullgenua, North Sails, 39 kvm, 2024
- Storsegel, North Sails, genomgående lattor, 32 kvm, 2024
- Toppsegel, North Sails, samma duk som övriga segel men lättare (ND41LA), 39 kvm, 2025
- Kuttersegel, på löstagbart fiberstag, tre korta lattor, North Sails, 11,5 kvm, 2025
- Stagfock, självslående på bom, genomgående topplatta, två förlängda lattor, North Sails, 12,5 kvm, 2025
- Reservgenua, reachgenua, Rollström, 26 kvm, troligen original, renoverad och anpassad till rullsystemet 2024 (av NS)
- Reservstor, från en Forgus 37, 25 kvm, okänd ålder, renoverad/anpassad 2024 (av NS)
- Tides Sailtrack i stormast med rostfria travare, 2024
- Stackpack och lazyjacks till storsegel, stackpack stagfock och genuakapell, North Sails, 2024
- Vinschar, 2 x Antar selftailing, 2016, 2 x Lewmar 16, äldre
- Spirbom till genua finns, eller kanske är det en spinnakerbom, osäker. Original, ej teleskop.
- Infällbara maststeg ända upp i båda masterna, komposit, 2024
- Tricolorlanterna i masttopp stormast, LED, 2025
- Bombroms storbom, Wichard GybEasy, 2025
Övrigt
- All hydraulik till styrning inklusive styrcylinder bytt 2016
- Roderaxel och roderlager bytta 2014
- Hela skrovet blästrat och gelcoatat 2017, epoxibehandlat under vattenlinjen
- Alla skrovgenomföringar bytta mellan 2014-2023. Total översyn 2024
- Badbrygga ny 2023
- Alla vattenslangar och avloppsslangar bytta 2017
- Teak akterdäck slipat och renoverat 2020
- Teak fördäck och skarndäck bytta 2019
- Halkipar i akter bytta (rullar med genomgående bult) 2024
- Däcksspolning för i ankarbox, färskvatten, 2025
- Däcksspolning/dusch akter i ankarbox, färskvatten (KV+VV) 2025
- Jolle, xxx xx, med hård durk, 2023
- Utombordare, Selva 9,9 hk, 2023